Трансфертне ціноутворення в межах договорів комісій - Юридична група Eucon

Ми використовуємо файли cookie для нашого веб-сайту. Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з використанням нами файлів cookie.

Публікації

Трансфертне ціноутворення в межах договорів комісій

Договір комісії є досить популярним посередницьким договором, який часто використовується платниками податків у зовнішньоекономічній діяльності. Враховуючи те, що у відповідності до підпункту б) пункту 39.2.1.1 ПКУ для цілей нарахування податку на прибуток  визнаються контрольованими зовнішньоекономічні операції з продажу товарів через комісіонерів-нерезидентів досить багато запитань виникає щодо різних аспектів трансфертного ціноутворення в межах таких господарських операцій.  Наприклад, що буде об’єктом контролю з боку фіскальних органів, чи буде контролюватись операція якщо країна нерезидента не входить до переліку юрисдикцій затвердженого КМУ? У квітні 2016 року у своєму листі ДФСУ висловила свою позицію щодо  контролю операцій з нерезидентами за договорами комісій і роз’яснила що саме буде об’єктом уваги і у якому випадку.

Вiдповiдно до норм  Цивiльного кодексу України за договором комiсiї одна сторона (комiсiонер) зобов’язується за дорученням другої сторони (комiтента) за плату вчинити один або кiлька правочинiв вiд свого iменi, але за рахунок комiтента. Істотними умовами договору комiсiї, за якими комiсiонер зобов’язується продати або купити майно, є умови про це майно та його цiну. Комітент повинен виплатити комісіонерові плату в розмірі та порядку, що встановлені в договорі комісії. Якщо розмір винагороди не визначений, то вона виплачується виходячи зі звичайних цін за такі послуги. Після вчинення правочину за дорученням комітента комісіонер повинен надати комітентові звіт і передати йому все одержане за договором комісії.

У відповідності до Господарського кодексу України зовнішньоекономічною діяльністю суб’єктів господарювання є господарська діяльність, яка в процесі її здійснення потребує перетинання митного кордону України майном (цінностями).У відповідності до Закону України про зовнішньоекономічну діяльність – це діяльність суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.

Враховуючи все вищезазначене операції можуть бути визнані контрольованим з точки зору трансфертного ціноутворення у разі  коли за дорученням платника податків – комітента комісіонер нерезидент здійснив зовнішньоекономічні господарські операції з продажу товарів, тобто здійснив в інтересах комітента правочин з третьою особою, яка є іноземним суб’єктом господарської діяльності, під час вчинення якого відбулось перетинання товаром митного кордону України.

Визнання операцій контрольованими відбувається  виключно у випадку виконання(дотримання) вартісного критерію :

  • річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 50 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
  • обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 5 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік

Таким чином контрольованою операцією  буде продаж комітентом товарів третій особі за допомогою комісіонера і у цьому випадку не має значення я якій державі зареєстрований нерезидент-комісіонер і чи входить ця держава до переліку юрисдикцій затвердженого КМУ. Стороною контрольованої операції, інформація про яку має бути розкрито в звіті про контрольовані операції, є особа – покупець товарів, якій комітент продав свої товари за допомогою комісіонера. Предметом контрольованої операції є товари, що були об’єктом купівлі-продажу.

А от якщо нерезидент, що виступає комісіонером є пов’язаною особою платника податків, або держава, резидентом якої він є входить до переліку затвердженого КМУ, необхідно буде перевіряти дотримання вартісного критерію для суми послуг, що надаються за договором комісії. І у разі якщо сума винагороди буде перевищувати 5 млн. грн. без урахування непрямих податків за звітний рік, об’єктом контролю будуть і послуги комісіонера.  У такому разі до звіту про контрольовані операції необхідно буде включати суму винагороди і відповідно підтверджувати її рівень у документації з трансфертного ціноутворення.

Джерело: The Ukrainian Journal of Business Law

Зв’язатися з нами

Надіслати запит