Привертаємо увагу до нових інструментів податкового контролю у сфері трансфертного ціноутворення - Юридична група Eucon

Ми використовуємо файли cookie для нашого веб-сайту. Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з використанням нами файлів cookie.

Публікації

Привертаємо увагу до нових інструментів податкового контролю у сфері трансфертного ціноутворення

Досить часто  клієнти EUCON цікавляться питаннями, що стосуються механізмів, відповідно до яких контролюючий орган приймає рішення про проведення перевірки контрольованих операцій чи про направлення запиту на отримання документації з трансфертного ціноутворення. Платники податків намагаються зрозуміти яким чином відбираються компанії діяльність яких буде прискіпливо вивчатись.

Для того щоб у цьому розібратись необхідно розглянути чинні норми Податкового кодексу та  нормативно-правові акти, що регулюють порядок проведення перевірочної роботи.

Відповідно  до положень ПКУ податковий контроль за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» здійснюється шляхом моніторингу таких операцій та проведення перевірок.

У вересні 2015 року  Міністерством фінансів України було оприлюднено Порядки проведення моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових осіб і працівників платника податків з питань трансфертного ціноутворення.

Які ж заходи передбачаються цими регламентуючими документами?

У відповідності до порядку моніторинг здійснюється шляхом :

-спостереження шляхом порівняння цін та умов операцій, що застосовуються сторонами контрольованих операцій;

– аналізу інформації про здійснені контрольовані операції, звітів про контрольовані операції та документації з трансфертного ціноутворення, поданих платником податків;

– аналізу інформаційних джерел, що містять інформацію та відомості про господарську діяльність платника податків та необхідні для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки».

Для моніторингу контролюючі органи використовують :

-інформацію про зіставні неконтрольовані операції платника податків або його контрагента-сторони контрольованої операції;

-будь-які інформаційні джерела, що є загальнодоступними та надають інформацію про співставні операції та осіб;

-програмні продукти та інформаційні масиви, що є у розпорядженні податкового органу;

– інформацію (матеріали і відомості) контролюючих органів, органів державної влади України, державних органів інших країн;

– будь яку публічну інформацію про можливі ризики заниження платниками податків податкових зобов’язань під час здійснення операцій.

Під час аналізу звітів враховуються результати фінансово-господарської діяльності, зокрема збитковість протягом попередніх трьох років, середньогалузеві показники рентабельності, проведення господарських операцій, не типових для поточної діяльності платника. У разі якщо контролюючий орган дійде висновку  про невідповідність умов контрольованої операції принципу витягнутої руки, він може направити платнику податків запит щодо подання документації з трансфертного ціноутворення. За результатами розгляду документацїі може бути прийняте рішення про проведення документальної позапланової перевірки.

Під час аналізу звітів та документації, проведення перевірки податковий орган  може провести опитування посадових осіб та працівників платника податків.

До опитування можуть бути залучені особи, які :

– були відповідальні за прийняття рішень за відповідними напрямами  господарської діяльності;

– готували (оформляли), підписували відповідні документи (контракти, договори, угоди, фінансову, технічну та іншу документацію), що пов’язані з контрольованою операцією;

– готували звіт про контрольовані операції, інформацію про здійснені контрольовані операції (додаток до декларації) та/або документацію з трансфертного ціноутворення.

У зв’язку з цим Міжнародний правовий центр EUCON рекомендує   своїм клієнтам проаналізувати критерії ризику у відповідності до власної господарської діяльності та своєчасно провести заходи з підготовки посадових осіб та працівників, які можуть бути потенційно опитані. Адже від того наскільки ці особи розуміють економічний зміст операцій та усвідомлюють важливість своїх коментарів під час опитування залежить хід розгляду контрольованих операцій. У складі заходів підготовки  ми, як правило, пропонуємо провести – ознайомлення з деталями економічного аналізу операцій, процедурами, що обґрунтовують  вибір методу. Крім цього, не завадить  внести доповнення до посадових інструкцій таких працівників.

Джерело: The Ukrainian Journal of Business Law

Зв’язатися з нами

Надіслати запит