«Укргорілка» надіслала президенту сигнал SOS. Їй відповідають… - Юридична група Eucon

Ми використовуємо файли cookie для нашого веб-сайту. Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з використанням нами файлів cookie.

Публікації

«Укргорілка» надіслала президенту сигнал SOS. Їй відповідають…

Одна з найбільш високодохідних і податкоємних галузей української економіки — виробництво алкоголю — стоїть на порозі великого переділу ринку. Ще зовсім недавно всемогутні, горілчані королі, які потрапили сьогодні під прес влади, намагаються зрозуміти правила нової гри, а поки що отримують кримінальні справи за ухиляння від сплати податків, зростання акцизів і закупівельних цін на сировину, що, по суті, унеможливлює збереження теперішніх форм організації бізнесу для всіх широковідомих корпорацій. Минулої п’ятниці представники ряду основних операторів ринку спробували «об’єднатися перед розстрілом» — написали спільне звернення до президента В.Януковича і прем’єр-міністра М.Азарова.

Звернення, копія якого надійшла в розпорядження «ДТ», безперечно, стало безпрецедентною і знаковою подією для алкогольної галузі і викличе серйозний скандал у вищих ешелонах влади. Серед підписантів — директор асоціації «Укргорілка» Жолнер, гендиректор «Національної горілчаної компанії» Бабич, директор заводу «Прайм» Іщенко, гендиректор заводу «Златогор» Кунц, заступник голови Наглядової ради «Кримської горілчаної компанії» Злотницький, голова правління Кременчуцького лікеро-горілчаного заводу Вінгаль. Документ цей, як і низка сенсаційних заяв, достойний цитування і подальших коментарів.

Текст зі скороченнями на сайті “ДТ.

На прохання «ДТ» ситуацію прокоментував один із експертів алкогольного ринку, керівник компанії «Міжнародна аудиторська спілка» Я.Романчук: «Для алкогольного бізнесу завжди був характерним тісний зв’язок із владою. Зв’язки і знайомства відігравали в організації бізнесу істотну роль. У власників цих компаній, які бажають отримати прибуток, добре налагоджено контроль обсягів випуску і якості продукції. Але цим компаніям властивий розподіл функцій володіння і управління, що провокує ситуацію, коли менеджери дотримуються власної лінії поведінки, спрямованої на поліпшення лише власного добробуту.

Раніше бізнес-процесинг дозволяв мінімізувати податкові ризики за рахунок неформальних контактів. Але тепер часи змінилися. І добре відомі фіскальним органам уразливі місця алкогольної галузі стали підставою для висунення дуже серйозних і часто цілком обгрунтованих санкцій із боку держави. Виробники горілчаної продукції зіштовхуються з потребою терміново змінювати свої підходи до необхідності впровадження управлінського обліку, до процесу мінімізації податкових ризиків. Тепер уже не відбудешся штрафами та кулуарними домовленостями, — держава хоче виконати план зі збору податків, і якщо заради цього доведеться закрити з показовою метою ряд алкогольних компаній та порушити кримінальні справи проти їхніх керівників, думаю, влада не зупиниться».

Очевидно, що пресинг держави щодо горілчаних компаній має системний характер. Високопоставлений працівник податкової міліції зазначив у коментарі «ДТ»: «Надійшла команда наповнити бюджет. І виробники горілки — одна з головних мішеней. Тому що всі розуміють — там є надприбутки і дуже слабкий державний контроль. Для алкогольних компаній поставлений коефіцієнт податкового навантаження — 8% від обороту, плюс на них спущено план зі штрафів, підвищено вартість накладних, збільшено акцизи, підвищено ціни на спирт, мінімальну роздрібну ціну на пляшку алкоголю. Але що для них найбільш прикре — їх почали по-справжньому перевіряти. У податковій міліції на кожну горілчану компанію є велике досьє, де містяться всі дані щодо всіх операцій, оптимізації податків, усі їхні транзитні компанії вказано, банки, пункти обготівковування. І ось тепер перевірки пішли по всьому ланцюжку. Податковій поставлено завдання — шукати конкретні порушення. І чудово відомо, де і в кого шукати. Домовитися не можна — процес можна лише загальмувати. Ті ж таки податківці, які раніше «дахували» виробників на місцях, приходять на ті ж самі заводи і проводять виїмки. Інакше їх звільнять, вони реально бояться звільнення. Те, що відбувається в алкогольній галузі, — лише початок великої перебудови. Раніше виробники горілки заходили до окремих чиновників і ставили кожному валізу: «Ось ваша частка». Ділилися. А тепер їх викликають аж нагору й заявляють: «Ми вам самі скажемо, яка наша частка, а яка — ваша. Але при цьому ви ще й сповна заплатите в бюджет». Тепер умови роботи диктує влада. І хто не зуміє пристосуватися, того зметуть з ринку або взагалі закриють».

Джерело: Тижневик “Дзеркало тижня” http://www.dt.ua/1000/1550/70706/

Зв’язатися з нами

Надіслати запит