Коментар Ярослава Романчука щодо останніх змін в законодавстві з трансфертного ціноутворення. (Ukrainian Law Firms 2018. A Handbook for Foreign Clients) - Юридична група Eucon

Ми використовуємо файли cookie для нашого веб-сайту. Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з використанням нами файлів cookie.

Публікації

Коментар Ярослава Романчука щодо останніх змін в законодавстві з трансфертного ціноутворення. (Ukrainian Law Firms 2018. A Handbook for Foreign Clients)

Щорічно про здійснені контрольовані операції в Україні звітують майже 3 тис. платників податків.

Станом на січень 2018 року завершено чотири звітні періоди щодо трансфертного ціноутворення.

Так, за підсумками 2013 року (вересень – грудень) подано 2,5 тис. звітів на суму 1 153 млрд. грн..

За 2014 звітний рік – 1,9 тис. звітів на суму 3 575 млрд. грн..

За 2015 рік – 2,9 тис. звітів на суму 1 581 млрд. грн.

За 2016 рік ними подано 2,7 тис. звітів на суму 2470 млрд. грн.

Найбільшими за обсягами предметами контрольованих операцій є банківські операції – 57%, товари – 31% та фінансові послуги – 6%.

Основними країнами, з резидентами яких здійснюються контрольовані операції (крім банківських операцій), є Кіпр – 27% , Росія – 18%, Швейцарія – 15%, ОАЕ – 12%.

З 2017 року в Україні були змінені, підвищені пороги контрольованих операцій, річний дохід – 150 млн., 10 млн. – обсяг операцій з одним контрагентом, що частково вплинуло на кількість суб’єктів господарювання, які потрапили під правила трансфертного ціноутворення в Україні.

Також розширено перелік операцій, які потрапили під контроль ТЦУ, це зокрема, операції між нерезидентами та  їхніми постійними представництвами в Україні, в розрізі фінансування таких представництв, яке здійснюється їхніми материнськими компаніями. Проблема буде полягати в тому, як обґрунтувати відповідність розміру такого фінансування рівню цін, що відповідає принципу «витягнутої руки». Крім того, існує досить суттєвий ризик того, що контролюючий орган, буде розцінювати фінансування діяльності представництва як послуги, що надаються представництвом нерезиденту на території України. Раніше ДФСУ, надаючи роз’яснення для цілей оподаткування ПДВ саме це вважав підставою для нарахування  у даному випадку ПДВ.

З іншого боку суттєво збільшилася кількість платників податків, які отримали запити на документації від податкових органів. На жаль, більшість із них не змогли довести правомірність визначення рівня цін у контрольованих операціях, і тим самим попали під перевірки.

По всім запитам, які отримували наші клієнти, нам вдалося переконати податкові органи, що документація, яку готували наші фахівці є повною, обґрунтованою, відповідає правилам ТЦУ, наразі по жодному суб’єкту господарювання, який співпрацює з нами податкові перевірки не призначалися.

Як показує практика інших країн, професійність консультанта, який готує документацію буде визначальною, з одного боку, а з іншого боку, цінність буде мати той консультант, який зможе відстояти та захистити інтереси свого клієнта як в податкових органах так і судах.

Коментар Ярослава Романчука щодо останніх змін в законодавстві з трансфертного ціноутворення.

Зв’язатися з нами

Надіслати запит